فرصت ورزش برای مادران جوان

برای بسیاری از مادران جوان، ورزش در برابر بسیاری از مسائل دیگر( مانند خواب) در درجه‌ی دوم اهممیت قرار دارد ولی اگر فرصتی هرچند کوتاه برای ورزش بیابید، پی می برید که خود و کودک ‌تان انرژی دوباره می گیرید. 10 دقیقه اینجا و آنجا از هیچ بهتر است و یک دنیا تفاوت ایجاد می کند.

کلید حل این مسئله  یافتن فعالیتی ا‌ست که از آن لذت ببرید و با برنامه و سبک زندگی‌تان هماهنگ باشد. اگر به کاری که می‌کنید علاقه داشته باشید به آن به عنوان یک ضرورت  نگاه می کنید نه یک تفنن.

ادامه مطلب ...

سطح پایین ویتامین D در زنان ژیمناست

یک محقق استرالیایی می گوید: ژیمناستها و دیگر ورزشکاران سالنی احتمالاً سطح پایینتری از کلسیم و ویتامین D دارند که این عامل منجر به بروز صدمات استخوانی در آن ها می گردد.
رسیدن به بهترین وضعیت سلامت استخوانها یک هدف بسیار مهم برای بسیاری از بزرگسالان است. اما در میان ورزشکارانی که دچار صدمات استخوانی ناشی از فشار بیش از حد شده اند و همچنین ورزشکارانی که ورزشهای سالنی انجام می دهند و کمتر در معرض تابش آفتاب قرار دارند، پزشکان باید وضعیت ویتامین D و میزان جذب کلسیم را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

ادامه مطلب ...

زنان رکورددار المپیک 2012

 

بازیهای المپیک تابستانی 2012 تحت عنوان "المپیک 2012: سال زنان" نیز شناخته می شود؛ زیرا برای اولین بار در تاریخ این بازیها، زنان در تمام تیم ها و رشته های ورزشی حضور دارند. 

 زنان امسال رکورددار بالاترین تعداد شرکت کننده در این بازیها نیز هستند، زیرا حدود 45 درصد کل بازیکنان را در المپیک امسال تشکیل می دهند.  
امسال برای اولین بار بازیکنان زن از کشورهای عربستان، قطر و برونئی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان اعزام شده اند. 
 

ادامه مطلب ...

مزایای تماشای فوتبال برای بانوان

خانم‌ها بهتر است تماشاگر حرفه ای ورزش شوند
نتایج مطالعه ای که در انگلستان انجام گرفته نشان می‌دهد 65 درصد از مردان این کشور خود را تماشاگران حرفه ای ورزش می‌دانند اما این آمار در خانم‌ها زیر 30 درصد است. ولی شاید بهتر باشد خانم‌ها در دیدگاه های خود تغییر ایجاد کنند دکتر رنه کالایسل، فوق تخصص روان شناسی ورزشی در انگ آلیند می‌گوید: «طرفدار یک تیم ورزشی بودن یا به اصطلاح یک Fan بدن خوبی‌ها زیادی دارد، این کار ارتباطات جدید ایجاد می‌کند، دوستی‌ها را تحکیم می‌بخشد به فرد هویت جمعی می‌دهد و قدرت ابراز احساسات و رفتار جمعی را بیشتر می‌کند همه این‌ها در روان شناسی حسن محسوب می‌شوند.» دکتر دانیل وان فوق تخصص روان پزشکی و مدیر مرکز مطالعات روان پزشکی پورتلند که برای 20 سال در گروه تحقیقاتی «روان شناسی طرفداران ورزش» فعالیت کرده است در این مورد می‌گوید: «طرفداران یک تیم خود را مثل یک خانواده می‌دانند و هر عضو احساس می‌کند دیگران از او حمایت می‌کنند. در واقع عضوی از جامعه طرفداران یک تیم بودن ارتباطات را تقویت می‌کند.» 

ادامه مطلب ...

تقویت عضلات کف لگن خانم ها

ورزش کردن سبب تقویت عضلات کف لگن شده و از رحم و مثانه و حتی روده‌ها محافظت می‌کند. انجام منظم ورزش کف لگن خطر بی‌اختیاری ادراری و سایر مشکلاتی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد را کاهش می‌دهد. 

انجام ورزش‌های کگل (kegel) به کنترل یا پیشگیری از بی‌اختیاری ادرار و تقویت عضلات مثانه و کف لگن خانمهاکمک کرده و حتی اگر تاکنون زایمان طبیعی نداشته‌اند آنها را آماده انجام زایمان می‌کند اما انجام صحیح این نوع ورزش بسیار مهم است 

ادامه مطلب ...