نشستن مداوم باعث ایجاد لخته‌های خون در ریه‌های زنان می‌شود

تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که فعالیت کمی دارند و بیش از 41 ساعت در هفته‌ می‌نشینند، بیش از دیگران در معرض ایجاد لخته‌های خونی هستند.  

طبق آخرین مطالعات، زنانی که برای مدت طولانی هر روز می‌نشینند، دو یا سه برابر بیشتر در معرض ایجاد لخته‌های خونی در ریه هایشان هستند.

زنانی که زندگی ساکنی دارند، بیشتر در معرض انسداد جریان‌های خونی در ریه‌ها هستند که دلیل اصلی بیماری‌های قلبی نیز هست. خطر زندگی ساکن حتی بیشتر از داروهای خوراکی ضد بارداری و مسافرت‌های طولانی با هواپیماست.

لخته‌های خونی از شریان‌های خون به ریه‌ها منتقل می‌شوند که باعث انسداد آنها می‌شود. در این حالت بیماران نشانه‌های مختلفی از جمله تنگی نفس، سینه درد و سرفه احساس می‌کنند.

دکتر کابرهل و همکارانش اطلاعات 69 هزار و 950 فرد را مورد بررسی قرار دادند.

نسبت به کسانی که زمان کمی را می‌نشینند یعنی حدود کمتر از 10 ساعت در هفته‌ می‌نشینند کسانی که زیاد می‌نشینند یعنی بیش از 41 ساعت در هفته‌ می‌نشینند ، دو برابر بیشتر در معرض انسداد ریه‌ها هستند. به جز عدم فعالیت، عواملی همچون سن، شاخص جرم بدن و استعمال دخانیات نیز در این مشکل تاثیرگذارند. محققان توصیه می‌کنند که برای بالا رفتن سلامت عمومی، ‌زنان باید تشویق شوند که کمتر زندگی ساکن داشته باشد و بیشتر فعالیت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد