X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری
قالب وبلاگ
زنان ورزشکار
 
بر اساس پژوهشی‌ که در انجمن ورزش‌های‌ دانشگاهی‌ امریکا انجام شده محققان اعلام کردند ورزش هاکی‌ زنان را با تکان‌های‌ مغزی‌ روبرو کرده و ممکن است صدمات جبران ناپذیری‌ به آنها وارد کند.
این محققان دریافتند که خطر تکان مغز در مردان هاکی‌ باز نیز وجود دارد اما این خطر در زنان دو برابر مردان است.
کارشناسان فیفا و کمیته بین المللی‌ المپیک پس از بررسی‌ میزان بروز صدمات مغزی‌ و طول مدت درمان آنها در رشته‌های‌ مختلف و بین زنان و مردان اعلام کردند که هاکی‌ روی‌ یخ خطرآفرین‌ترین رشته ورزشی‌ برای‌ زنان است.
در هاکی‌ زنان به خاطر اینکه برخورد فیزیکی‌ شدید عمدی‌ ممنوع است، بازیکنان تصور می‌کنند اینگونه ضربات شدید در بازی‌ اصلاً‌وجود نخواهد داشت، به همین دلیل آمادگی‌ ذهنی‌ و فیزیکی‌ برای‌ دریافت این ضربات را نداشته و نمی‌توانند خود را در یک ضربه غیرمنتظره کنترل کرده یا محکم نگه دارند.
این در حالی‌ است که اکثر زنان تصور درستی‌ از صدمه و تکان مغزی‌ ندارند و فقط تصویری‌ از یک بازیکن بعد از یک ضربه یا زمین خوردن شدید ‌در حالیکه برای‌ لحظاتی‌ بی‌حرکت روی‌ زمین افتاده است را در ذهن خود مجسم می‌کنند. اما باید گفت که صدمه و تکان مغزی‌ حتی‌ یک سرگیجه و احساس سبکی‌ بعد از یک ضربه شدید را نیز شامل می‌‌شود 
  
[ سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ] [ 08:13 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

پس از حضور پرافتخار و قابل قبول زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو و کسب بهترین نتایج بعد از انقلاب در حوزه ورزش زنان، بالاخره عده‌ای به این باور رسیدند که زنان ورزشکار ایرانی هم به اندازه مردان توانمند هستند. جدا از این موضوع، زنان ورزشکار ایرانی در کنار کسب مدال و افتخارآفرینی برای کشور ثابت کردند که با پوشش اسلامی هم می‌توان درخشید و قهرمان شد.
با حضور پررنگ‌تر زنان در صحنه‌های ورزشی بسیاری از طراحان لباس به شوق آمدند تا معضل لباس بانوان ورزشکار مسلمان را حل کنند. البته احساس نیاز به لباس ورزشی با رنگ و بویی از پوشش اسلامی تنها مختص ایران نبود و نیست، چرا که بسیاری از بانوان مسلمان غیرایرانی نیز رهرو راهی شدند که زنان ورزشکار ایرانی پرچم‌دار آن بودند.
    

647126 orig عکسهای مسابقات دو دختران ایران


ادامه مطلب
[ یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ] [ 12:34 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

بهترین راه‌ها برای ورزش کردن و بهبود بخشیدن سلامت استخوان، در هنگام پوکی استخوان، چه هستند؟ یکی از پزشکان غدد در آمریکا می‌گوید که، باید برای تنش استخوانی و ماهیچه‌ای ورزش‌های تحمل وزن را انجام داد. قبل از انجام هر ورزش با دکتر مشورت کنید. سپس هر یک از ورزش‌های زیر را امتحان کنید! 

۱- یوگا 

مطالعه‌ای در ژورنال یوگا مشخص کرد که زنانی که به طور مرتب ورزش یوگا را انجام می‌دهند، تراکم مواد معدنی استخوانی در ستون فقرات آنها بیشتر می‌شود. تمام روش‌های یوگا برای سلامت استخوان‌های کپل، ستون فقرات و مچ دست‌ها مفید هستند. این استخوان‌ها آسیب‌پذیرترین استخوانها در مقابل شکستگی می‌باشند. حرکتهای ایستاده مثل جنگجو۱ و جنگجو۲ برای استخوان‌های بزرگ کپل و پاها مفید هستند. حرکتهایی همچون سگ بصورت پایین برای مچ دست، بازوها و شانه‌ها کارساز بوده. دو حرکت نیلوفر آبی و کبری، که برای ماهیچه‌های پشت استفاده می‌شوند، برای سلامت ستون فقرات مفید می‌باشند. یوگا همچنین توازن، هماهنگی، تمرکز و هشیاری بدن را تشدید می‌سازد.   

 


ادامه مطلب
[ جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ] [ 07:34 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

ورزش هایی که برای شما مفید هستند:
شنا کردن اولین گزینه پزشکان است.شنا به جز شنای کرال پشت،برای زانوها بسیار مفید است. علاوه بر شنا می‌‌توان در قسمت کم عمق استخر قرار گرفته و به مدت ۱۵ دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت.این کار موجب می‌‌شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام‌های فوقانی به زانو وارد نیاید.البته امکان این ورزش همیشه مهیا نیست.دومین گزینه پیاده‌روی است.پیاده‌روی فشار زیادی بر زانوها وارد نمی‌کند. پیاده‌روی سریع،اگر قبلا آسیبی در زانوهایتان نداشته‌اید،مشکلی ندارد.اما به زانوهای معیوب آسیب می‌رساند.دوچرخه‌سواری نیز بر روی زانوها فشار زیادی وارد نمی‌کند.به‌طور کلی هرگونه فعالیتی که فشار کمی بر زانوها وارد کند و یا فعالیت‌هایی که در آنها شما مجبور نیستید به‌سرعت تغییر جهت بدهید،برای زانوها مشکل‌ساز نیستند.

 
ورزش هایی که برای شما مضر هستند:
هر ورزشی که مستلزم خم‌کردن شدید زانوها باشد می‌تواند به زانو صدمه بزند.اگر خم کردن به‌همراه بلندکردن وزنه باشند،فشار مضاعفی به زانوها وارد می‌کند و می‌تواند به زانو آسیب برساند.با این تعریف فعالیت‌های ورزشی که در آنها خم می‌شوید یا می‌پرید،مثل بسکتبال و فوتبال برای زانوها مضرند.ورزش‌هایی که در آن حرکت‌های خم‌شدن زانوها و فرودآمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می‌شود نیز برای زانوها مضر هستند،تنیس،بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش‌ها محسوب می‌شوند.طناب‌زدن جزء موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی‌کند.


ادامه مطلب
[ پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ] [ 10:10 ق.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

 

  

تای چی چوان یا تای جی چوان (Tai Chi Chuan / Tai ji Quan) (تلفظ چینی آن "تای جی چوان" می باشد) نوعی هنر رزمی چینی است که برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود.

این ورزش در رده ورزشهای رزمی ملایم قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی شوند. درست برعکس ورزشهای رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت می‌کنند.

تمرینات و نرمشهای تای جی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولا" به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌شوند. متخصصین این ورزش معتقدند که تمرینات تای جی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد.

این ورزش چینی در خود کشور چین از طرفداران زیادی برخوردار است، بطوریکه تقریباً تمام پارکهای کشور چین، صبح‌ها مملو از افرادی هستند که در حال تمرین تای جی می‌باشند.


ادامه مطلب
[ دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ] [ 07:29 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

   1    2    3    >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

آمار سایت
<