X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری
قالب وبلاگ
زنان ورزشکار
 

شیر دادن به نوزادان باعث می‌شود کلسیم بدن مادر کاهش یابد و اگر برنامه‌ی ورزشی و غذایی مناسبی وجود نداشته باشد مادران دچار پوکی استخوان می‌شوند.

مطالعاتی که در کالج آمریکایی پزشکی ورزش انجام شده است، نشان می‌دهد مادرانی که به نوزادان خود شیر می‌دهند، باید ورزش‌های هوازی و استقامتی انجام دهند تا دچار پوکی استخوان ناشی از کمبود کلسیم نشوند.


ادامه مطلب
[ شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ] [ 09:54 ق.ظ ] [ بهاره شجاعی ]
[ چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ] [ 07:23 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

با رعایت اصول بهداشت ورزشی، استعداد ورزشکار به آسیب‌ها کاهش مى‌یابد و در نتیجه هم در وقت و هزینه‌اى که صرف درمان ورزشکار آسیب‌دیده مى‌شود صرفه‌جوئى خواهد شد و هم کارآئى ورزشکار دچار تغییر نمى‌شود.

رعایت بهداشت ورزشی، پیشرفت پرورش و تامین سلامت ورزشکاران می‌باشد و شامل سلامت جسمی، فکری، اجتماعی و روانی است.

نکات بهداشتی هنگام فعالیتهای ورزشی :

-پس از ورزش، جهت نظافت بدن، با آب گرم دوش بگیریم.
-سعی کنیم پس از تمرین و بازی، لباسهای ورزشی خود را شسته و زیر نور آفتاب خشک کنیم.
-لباسهای ورزشی آغشته به عرق بدن، محیط مناسبی برای رشد قارچهای بیماری زایی است که در صورت عدم شستشوی آنها می‌توانند انسان را مبتلا نمایند.


ادامه مطلب
[ چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ] [ 10:50 ق.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

پزشکان معتقدند که آسیب دیدگی‌ زانو در زنان ورزشکار بیشتر از مردان است و این مشکل به الگوی راه رفتن و پریدن آنها بر می‌گردد. راه‌هایی برای جلوگیری از این نوع آسیب دیدگی‌ وجود دارد.

دکتر کارن کولستاد، جراح ارتوپد از بیمارستان موتسون می‌گوید: زنان معمولا دچار آسیب دیدگی‌ زانو به خصوص رباط ACL می‌شوند. این اتفاق 6 تا 9 بار بیشتر در زنان می‌افتد. معمولا رباط صلیبی (ACL) زنان هنگامی که ناگهان می‌ایستند یا بعد از پرش بر روی زمین فرود می‌آیند پاره می‌شود. این نوع آسیب دیدگی‌ بدون برخورد اتفاق می‌افتد.

تحقیقات نشان داده‌اند هر چقدر زنان بیشتر از نظر فیزیکی رشد می‌کنند و قد و ماهیچه‌هایشان تغییر می‌کنند، کمتر کنترل مفاصل زانوی خود را دارند. به همین دلیل است که آنها گرایش دارند تا مسیر حرکت را تغییر دهند و یا با زانوهای صاف فرود بیایند. این کار باعث می‌شود رباط‌ها و غضروف‌های آنها پاره شوند. یکی از راه‌ها برای مقابله با این مشکل قوی کردن عضلات کمر، شکم و لگن است. همچنین می‌توان از تکنیک‌های برای پریدن نیز استفاده کرد.


ادامه مطلب
[ یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ] [ 05:28 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]

مطالعات جدیدی در مجله "بین‌المللی اختلالات غذایی" منتشر شده است نشان می‌دهد زنان دانشجویی که در ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی شرکت دارند، بیشتر دچار اختلالات غذایی می‌شود. محققان می‌گوید: زنانی که اضطراب بیشتری درباره ورزش خود و کارایی ورزشی‌شان دارند، اختلالات غذایی بیشتری را تجربه می‌کنند. این اولین مطالعاتی است که درباره زنان ورزشکار در رده حرفه‌ای و اختلالات غذایی آنها انجام شده است.  


ادامه مطلب
[ پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ] [ 07:02 ب.ظ ] [ بهاره شجاعی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

آمار سایت
<