چشم‌ها را ورزش دهیم

افراد زیادی برای افزایش آمادگی جسمانی و سالم بودن ورزش می‌کنند و به باشگاه می‌روند. در این نوع برنامه‌ها بیشتر اعضای بدن فعالیت می‌کنند و آمادگی خود را به دست می‌آورند، اما عضوی از بدن هست که هیچ وقت به ورزش دادن آن فکر نمی‌کنیم. این عضو چشم‌ها هستند.می‌توان به روش‌های مختلف چشم‌ها را آماده نگه داشت. 

چشم‌ها نیز به وسیله عضلات کنترل می‌شوند و نیاز به ورزش دارند. اگر چشم‌ها ورزش داده نشوند برای آنها مشکل ایجاد می‌شود. به خصوص اگر ساعت‌های زیادی در روز را با کامپیوتر کار کنید. ممکن است دچار مشکل دید شوید. ورزش دید را افزایش نمی‌دهد. برای مثال اگر چشمان شما ضعیف است، هم‌چنان نیاز دارید که از عینک یا لنز استفاده کنید، اما ورزش باعث می‌شود که چشم شما در طول روز با بهترین کارایی خود فعالیت کند.

یکی از راه‌ها برای ورزش دادن چشم بدین شکل است که یک مداد را در حالی که دست خود را کشیده نگه داشته‌اید مقابل صورت بگیرید و مداد را به صورت نزدیک و دور کنیم. بر روی این مداد متمرکز شوید. مداد را تا حدی به صورت نزدیک کنید که دیگر نتوانید بر روی آن تمرکز کنید. این ورزش را 10 بار در روز انجام دهید. بدین شکل چشم شما فعالیت خواهد کرد و تمرکز خوبی خواهد داشت.

می‌توان با رعایت رژیم غذایی سالم و دریافت موادی از جمله ویتامین C ، ویتامین E، ویتامین A، زینک و امگا سه سلامت چشم را افزایش داد.

دریافت بتاکاروتن که در هویج موجود است، باعث می‌شود که این ماده به ویتامین A تبدیل شود و از ایجاد شب کوری جلوگیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد