مزایای تماشای فوتبال برای بانوان

خانم‌ها بهتر است تماشاگر حرفه ای ورزش شوند
نتایج مطالعه ای که در انگلستان انجام گرفته نشان می‌دهد 65 درصد از مردان این کشور خود را تماشاگران حرفه ای ورزش می‌دانند اما این آمار در خانم‌ها زیر 30 درصد است. ولی شاید بهتر باشد خانم‌ها در دیدگاه های خود تغییر ایجاد کنند دکتر رنه کالایسل، فوق تخصص روان شناسی ورزشی در انگ آلیند می‌گوید: «طرفدار یک تیم ورزشی بودن یا به اصطلاح یک Fan بدن خوبی‌ها زیادی دارد، این کار ارتباطات جدید ایجاد می‌کند، دوستی‌ها را تحکیم می‌بخشد به فرد هویت جمعی می‌دهد و قدرت ابراز احساسات و رفتار جمعی را بیشتر می‌کند همه این‌ها در روان شناسی حسن محسوب می‌شوند.» دکتر دانیل وان فوق تخصص روان پزشکی و مدیر مرکز مطالعات روان پزشکی پورتلند که برای 20 سال در گروه تحقیقاتی «روان شناسی طرفداران ورزش» فعالیت کرده است در این مورد می‌گوید: «طرفداران یک تیم خود را مثل یک خانواده می‌دانند و هر عضو احساس می‌کند دیگران از او حمایت می‌کنند. در واقع عضوی از جامعه طرفداران یک تیم بودن ارتباطات را تقویت می‌کند.» 

 5 فایده  مهم فوتبالی بودن: 

حرفه‌ایها الگوی شما هستند
1- الهام بخشی شما برای ورزش کردن

وقتی بازیکنان فوتبال با توپ سریع حرکت می‌کنند، دریبل می‌زنند یا شوت می‌کنند اگر به پاهای بسیاری از مردان نگاه کنید می‌بینید انگار آن‌ها را در آن لحظه به جای بازیکنان هستند؛ تحقیقات نشان داده تماشای ورزش‌ها باعث می‌شود بسیاری از تماشاگران تحریک شوند که ورزش کنند. این موضوع در مورد تمام ورزش‌ها هم صادق است. کاترین اولسن، فوق تخصص پزشکی ورزشی در ونکوور در این مورد می‌گوید: «تماشای دونده‌ها و دوچرخه سوارانی که با همت و استقامت مسیرهای سخت را طی می‌کنند برای بسیاری از تماشاگران تحریک کننده است. در عین حال مطالعات نشان داده افرادی که ورزش می‌کنند (به صورت آماتور) اگر به تماشای ورزش حرفه‌ایها بنشینند تحریک می‌شوند تا در زمان ورزش کردن در حد بالاتری تمرین کنند.» برای مثال یک بررسی در انگلستان نشان داده بازیکنان آماتور فوتبال که به تماشای مسابقات فوتبال سطح بالا می‌نشینند، در روز بعد از تماشای این مسابقات بیشتر از تمرینات قبلی خود فعالیت می‌کنند و کالری می‌سوزانند. دکتر سوزان مک مایر، از دانشگاه فایر فاکس در کانادا می‌گوید: «بررسی گروه ما نشان داده خانم‌هایی که به طور منظم به تماشای مسابقات ورزشی می‌نشینند و به خصوص آن‌هایی که طرفدار یک تیم ورزشی هستند بیشتر از بقیه زنان انگیزه برای انجام تمرینات ورزشی یا حضور در مسابقات ورزش پیدا می‌کنند. در واقع وقتی شما حرفه ای های ورزش را می‌بینید، می‌خواهید جای آن‌ها باشید و برای همین همه تلاشتان را می‌کنید به همین سادگی.»

 


فوتبال نگاه کردن شما را با هوش می‌کند
2- با هوش‌تر خواهید شد

بر اساس مطالعه ای که نتایج آن در ژورنال پزشکی دانشگاه شیکاگو به چاپ رسیده مشخص شده است. تماشای یک مسابقه ورزش نوعی تمرین ذهنی برای تماشاگران است. در این مطالعه 12 ورزشکار رشته هاکی، 24 علاقه‌مند به این ورزش و 24 نفری که در عمرشان یک مسابقه هاکی را تماشا نکرده بودند به تماشای یک مسابقه هاکی شستند و فعالیت مغزی آن‌ها مثبت و سپس یک تست هوش از آن‌ها گرفته شد؛ در نهایت مشخص شد ورزشکاران رشته هاکی و علاقه‌مندان حرفه ای آن، پس از تماشای یک مسابقه در وضعیت تمرکز بیشتر هستند و قسمت‌های خلاق، تفکر و تفکر انتزاعی مغز آن‌ها در آن‌ها فعال‌تر است. مطالعه دیگر در اسپانیا هم نشان داده، تماشاگران فوتبال در زمان تماشای یک مسابقه به ترکیب تیم‌ها، تغییرات تاکتیکی و بهترین شیوه عملکرد هر بازیکن در هر لحظه اندیشیده و در نتیجه بارها به مسائل و راه حل آن‌ها فکر می‌کنند و برای همین تفکر سریع‌تر و متمرکزتری دارند و در تست‌های عملکرد مغزی نتیجه بهتری می‌گیرند.

تماشا کنید، کالری بسوزانید
3- تماشا کردن ورزش خودش ورزش کردن است

حتماً به افرادی که مسابقات فوتبال مهیج را تماشا می‌کنند دقت کنید، آن‌ها بلند حرف می‌زنند، اعتراض می‌کنند، دست می زننده و حتی به هوا می‌پرند. این‌ها خودش یک ورزش است. مطالعات نشان داده به طور متوسط یک خانم 70 کیلوگرمی که طرفدار یک تیم ورزشی بسکتبال است طی تماشای مسابقه تیم محبوبش حدود 150 کالری می‌سوزاند. این شاید مثل دویدن روی تردمیل نباشد اما بد هم نیست. جالب است که در مطالعه ای دیگر نشان داده شده تماشای یک مسابقه فوتبال در یک کافه همراه دوستان و حضور جمع آن‌ها تا 200 کالری و حضور در ورزشگاه برای 3 ساعت و حضور در تشویق‌های گروهی ممکن است تا 350 کالری بسوزانند. البته تمام این‌ها موکول به این است که در زمان تماشای مسابقه به خوردن افراطی تنقلات، تخمه‌ها، چیپس‌ها با پاپ کورن روی نیاورید.

حتماً به افرادی که مسابقات فوتبال مهیج را تماشا می‌کنند دقت کنید، آن‌ها بلند حرف می‌زنند، اعتراض می‌کنند، دست می زننده و حتی به هوا می‌پرند. این‌ها خودش یک ورزش است. مطالعات نشان داده به طور متوسط یک خانم 70 کیلوگرمی که طرفدار یک تیم ورزشی بسکتبال است طی تماشای مسابقه تیم محبوبش حدود 150 کالری می‌سوزاند
                                 

طرفداران دو آتشه بیشتر عمر می‌کنند
4- طول عمر بیشتری خواهید داشت

تماشای فوتبال به صورت انفرادی، یا با افرادی که به فوتبال علاقه‌مند نیستند، چندان به طول عمر شما نخواهد افزود اما اگر به صورت دسته جمعی فوتبال تماشا کنید عمرتان طولانی می‌شود.

شاید فکر کنید هیجان و اضطراب تماشای مسابقات ورزشی و احساس غمگینی ناشی از شکست احتمالی تیم محبوبتان عمرتان را کوتاه می‌کند اما نتیجه مطالعات گروه تحقیقی دانشگاه بریگام  یانگ نشان می‌دهد گردهمایی‌هایی که به صورت منظم برای تماشای مسابقات ورزشی صورت می‌گیرد می‌تواند به طول عمر انسان‌ها بیفزاید. دکتر جولیان هال لاسلند، متخصص روان پزشکی می‌گوید: «شکل دادن یک شبکه، با یک علاقه مشترک باعث افزایش کیفیت زندگی و احتمال طول عمر بیشتر می‌شود. داشتن دوستان خوب با علائق مشترک ممکن است باعث کاهش احتمال ابتلای شما به بیماری‌های قلبی – عروقی شود، دوستان خوب باعث می‌شوند شما چگونگی مقابله با اضطراب را فرا بگیرید و راحت‌تر ابراز عقیده کرده و حس اعتماد به نفستان افزایش یابد. برای همین حتی اگر تیم محبوب شما شکست هم بخورد می‌توانید با خنده و شوخی با دوستانتان این ناراحتی را کم کنید.»


با هم تیمی‌های خودتان ازدواج کنید
5- تحکیم رابطه مشترک

تحقیقات نشان داده داشتن یک علاقه مشترک میان زن و شوهر باعث افزایش استحکام روابط زناشویی می‌شود. دکتر اورسن و رمز، پروفسور علوم رسانه ای در دانشگاه لویولا مانومت می‌گوید: «کلیشه معمول این است که تماشای مسابقات ورزشی رابطه میان زن و شوهرها را در گذر زمان خراب می‌کند اما مطالعات نشان دهنده عکس این مورد است، خیلی از اوقات خانم‌ها وقتی همسرشان مشغول تماشای یک مسابقه ورزشی است خود را به فعالیتی دیگر مشغول می‌کنند یا صرفاً برای وقت گذرانی مسابقه را تماشا می‌کنند اما اگر علاقه مشترک داشته باشند هر 2 طرف احساس حمایت و درک متقابل به هم خواهند داشت و این باعث می‌شود رابطه زناشویی استحکام بیشتری پیدا کند، در واقع در این شرایط خوشحالی‌ها و ناراحتی‌ها با هم تقسیم می‌شوند و ارتباط نزدیک‌تر خواهد شد.»
 

منبع: تبیان
 

نظرات 13 + ارسال نظر
کمان ورزش چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:33 ب.ظ http://kamanevarzesh.blogfa.com

اخه مگه فوتبال فایده داره که بخوای برای بانوان هم بگی؟

خودم چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ http://womensport.blogsky.com/

معایب تماشای فوتبال واسه خانمها:
۱-دیگه خبری از شام و ناهار نیست وقتی فوتبال نشون میده مامانتون مشغول تماشای فوتباله
۲-اگه شما طرفدار تیم رقیب باشید قید خواسته هاتون رو بزنید
۳-اگه باباتون طرفدار تیم مامانتون باشه تماشای یه کل کل بزرگ رو از دست دادید
۴-جای بازیتون تو پارک گرفته میشه خانمهای همسایه+مامان . خواهرتون مشغول بازی هستن و شما هم مجبورید تشویقشون کنید

مرجانه چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ

نظرت جالبتر بود

مسابقات چند جانبه ی منطقه ای کاراته چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

با سلام و ادب
احتراماً به استحضار می رساند مسابقات چند جانبه ی منطقه ای کاراته بانوان با حضور تیمهای همدان ، لرستان ، کردستان ، البرز ، مرکزی و نهاوند با میزبانی شهرستان نهاوند در روز سه شنبه 27/4/91 در مجموعه ورزشی علیمرادیان برگزار شد . در این مسابقات 158 کاراته کا در 3رده ی کاتای انفرادی، کاتای تیمی و کومیته با هم به رقابت پرداختند که در خاتمه تیم نهاوند با 107 امتیاز اول ، تیم لرستان(شیتوریو شیتوکای) با 78 امتیاز دوم و تیم البرز(شیتوریو شوبوکان) با 65 امتیاز سوم شد .
این دوره از مسابقات به مناسبت به مناسبت جام رمضان به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند و باشگاه ورزشی جاوید نهاوند برگزار شد .
مراتب جهت حضورتان اعلام میگردد.
و من ا... توفیق

لیلا سلگی لرستانی
نایب رئیس هیئت کاراته شهرستان نهاوند

زهرا دوستی چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام دوست دبیرستانیم
خوبی؟
آخ امان از فوتبال که همیشه تو خونه ما سرش دعواست..

** پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ http://newyear2.persianblog.ir

مطلبتون جالب بود اما مگه سریالها میذارن ما فوتبال ببینیم

جودی پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی داری
عکساش بیشتر بشه بهتره

رضا پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ http://.

این قالب وبلاگ رو عوض کن.
فک کنم الان تابستون باشه ها!!!!!!!!!!!!!!!!

فرزانه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ http://kolbeyearameshsh.blogfa.com

سلام بهاره جونم
ماشالله چه زود به زود آپ می کنی.
چقدر ثمره داره فوتبال تماشا کردن و ما نمی دونستیم.
ولی منکه از تماشای فوتبال خوشم نمیاد اعصاب قوی می خواد و حوصله و علاقه که ما نداریم. ولی بسکتبال و والیبال تماشا کردنش واقعا لذت بخشه
راستی رسیدی بیا ادامه مطلب کلبه ما را هم بخون خوشحال میشیم.
دستم تکون دادما شکلکش را نداره اینجا

معصومه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:23 ب.ظ

نوشته شده بود؛ طرفداران دو آتشه بیشتر عمر می‌کنند
این که گفته راسته؟؟؟؟!!

Atefe شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:38 ب.ظ http://..

salam azizam
be nazaram football arzeshe didan nadare. vaght talaf kardane
.mer30

بهشت شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:30 ب.ظ http://behesht087.persianblog.ir/

سلام سلام
منم اومدم.

سلام بهشت جونم
خوش اومدی.

حکیمه چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام همه مطالبت اموزنده و قشنگ بوده موضوع فوبتال هم خیلی جالب بود باید ازاین به بعدفوتبال ببینم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد