اختلالات غذایی در زنان ورزشکار

مطالعات جدیدی در مجله "بین‌المللی اختلالات غذایی" منتشر شده است نشان می‌دهد زنان دانشجویی که در ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی شرکت دارند، بیشتر دچار اختلالات غذایی می‌شود. محققان می‌گوید: زنانی که اضطراب بیشتری درباره ورزش خود و کارایی ورزشی‌شان دارند، اختلالات غذایی بیشتری را تجربه می‌کنند. این اولین مطالعاتی است که درباره زنان ورزشکار در رده حرفه‌ای و اختلالات غذایی آنها انجام شده است.  

 

این مطالعات بر روی 247 زن ورزشکار از دانشگاه سوت ایسترن انجام شد. هدف این مطالعات بررسی اختلاف بین برنامه غذایی زنان ورزشکار دانشگاهی ، زنان ورزشکار باشگاه‌ها ، زنان ورزشکار مستقل و زنانی که ورزش نمی‌کردند بود. همه این افراد پرسش‌نامه‌هایی را پر کردند که رفتارهای غذایی ، میزان اضطراب ورزشی و میزان فعالیت ورزشی آنها را اندازه‌گیری می‌کرد.

نتایج نشان داد زنانی که نگران کاریی ورزشی خود بودند، بیشتر اختلالات غذایی داشتند. هر چقدر میزان شرکت زنان در برنامه‌های ورزشی افزایش می یابد، نیاز به آگاهی از اختلالات غذایی و رابطه آن با ورزش نیز بیشتر می‌شود. مربیان و ورزشکاران باید درباره برنامه غذایی با پزشکان مشورت کنند.

این تحقیقات تاثیرات روانی، بیولوژیکی، اجتماعی – فرهنگی اختلالات غذایی را بر کارایی و زندگی ورزشکاران زن نشان می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد