اهمیت ورزش برای زنان پس از عمل جراحی

بسیاری از خانمها علاقمند به این هستند که پس از انجام عمل جراحی به سرعت به وضعیت نرمال خود بازگردند. در این قسمت توصیه هایی برای این دسته از خانمها ارائه می دهیم.
بعضی از انواع حرکات ورزشی توسط دکتر شما بعنوان بخشی از برنامه فیزیوتراپی به شما تجویز می گردد و و یا برعکس، خودتان تصمیم می گیرید تا با انجام حرکات ورزشی به وضعیت پیش ااز عمل بازگردید. به هر دلیل ممکن، ورزش می تواند به شما کمک کند تا عضلات خود را تقویت نموده ، مفاصل خود را استحکام بخشید و انعطاف پذیری و ثبات اولیه را بدست آورید و عملکرد قلبی تنفسی و سایر عملکردهای بدنتان را به وضعیت مطلوب برسانید.
زمان شروع ورزش فقط به نوع درمان شما بستگی دارد و اغلب پزشکان توصیه می کنند که یک هفته تا دو سه ماه پس از بهبودی بهترین زمان برای انجام ورزش و بازگشتند به وضعیت معمول خواهد بود.  

بعضی از زنان تمایل دارند بعضی از انواع ورزش تقویت کننده را انجام دهند و البته کمی هم از وزن خود کم کنند. یکی از عوارض جانبی ناخواسته بسیاری از اعمال جراحی، کاهش میزان سوخت و ساز و سطح فعالیت بدنی می باشد که در اغلب موارد منجر به چاقی و سستی بدن می شود.

ادامه مطلب ...

تغذیه مناسب برای کودکان ورزشکار

تغذیه کودک در هنگام ورزش مغایرتی با تغذیه کلی ندارد ولی شامل غذاهای مفیدتر برای بدن می باشد.داشتن رژیم غذایی خاص برای کودکان توصیه  

نمی شود، مگر این که مربی کودک شما نیاز به کم کردن وزن کودک را عنوان نماید، در این صورت قبل از هر چیز با پزشک فرزند خود مشورت نمایید. پزشک می تواند وزن فرزند شما را بررسی کند و یک برنامه رژیم غذایی مفید برای کم کردن یا افزایش وزن فرزند شما با توجه به سلامتی او ارائه دهد.  

ادامه مطلب ...

اللهم عجل لولیک الفرج

 

جهان در تپش آمدنت به لرزه درآمده است. اهل زمین، ثانیه‌شمارها را مرتب نگاه می‌کنند. یک منجی، فقط یک منجی است که می‌تواند آنها را از درد و رنج و غم خلاصی بخشد.

مبارزه برای اجازه استفاده از حجاب برای بازیکنان زن مسلمان

عقب نشینی رییس کمیته پزشکی فیفا از موضع خود در مورد حجاب زنان فوتبالیست  

مبارزه برای اجازه استفاده از حجاب برای بازیکنان زن مسلمان، با عقب نشینی رییس کمیته پزشکی فیفا از موضع خود، یک گام به جلو برداشت. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تغییر عقیده 'مایکل دهوگ' گام مهمی قبل از اجلاس نهاد قانونگذاری فیفا در زوریخ است که می تواند به تایید استفاده از دو طرح حجاب برای زنان فوتبالیست کمک کند.

دهوگ گفت:مشکلی که من با روسری داشتم مسئله پزشکی بود، اما دیگر مسئله ای با آن ندارم.   

ادامه مطلب ...

اثر کافئین روی عملکرد ورزشی ورزشکاران

بسیاری از مردم از ترکیبات حاوی کافئین برای بدست آوردن سطح هوشیاری بیشتر (مثل نوشابه های انرژی زا) یا احساس انرژی بیشتر یا بهبود خلق و کارایی استفاده می کنند. ورزشکاران هم اغلب از کافئین برای بهبود کارائی ورزشی خود استفاده می کنند. کافئین هم مثل خیلی از داروها مزایایی دارد اما چنانچه بیش از اندازه مصرف گردد می تواند عوارض بدی بدنبال داشته باشد. نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه می تواند سبب بهبود موقتی تمرکز در فرد شود اما در ورزشکاران اثر واقعی کافئین روی عملکرد ورزشی هنگامی رخ می دهد که دوز کافئین خون خیلی بالا باشد که در این دوزها احتمال بروز عوارض مثل بی خوابی، اضطراب، سردرد یا احساس وحشت زیاد است.کافئین به هر کسی کمک نمی کند. برخی افراد به عوارض جانبی آن خیلی حساسند که این عوارض می تواند تهوع، لرزش عضلانی و سردرد باشد. استفاده از مقادیر زیاد کافئین سبب پرادراری و دفع مایعات بدن می گردد و چنانچه ورزش در هوای گرم هم انجام شود ورزشکار را در معرض کم آبی قرار می دهد.


 

ادامه مطلب ...