سرنا ویلیامز

 ˈ سرنا ویلیامزˈ که پس از مدتها مصدومیت و دوری از میدان توانست مدال طلای المپیک لندن و جام قهرمانی اوپن آمریکا را تصاحب کند گفت : محمد علی همیشه الگوی من بوده است. 

به گزارش دیلی میل، نمی توان انکار کرد که سرنا ˈ بهترینˈ در میان نسل کنونی ورزشکاران زن است نه تنها در تنیس بلکه در تمامی رشته های ورزشی.
پیروزی 2-6، 6-2 و 5-7 بر ˈ ویکتوریا آزارنکاˈ در فینال تنیس اوپن آمریکا بدان معنا است که او سیزده سال است در گراند اسلم ها پیروز می شود. او نخستین قهرمانی را در سال 1999 به نام خود ثبت کرد.
دوازده ماه پیش او تا آستانه خداحافظی با دنیای ورزش پیش رفت چرا که در ریه هایش خون مشاهده شده بود. 

ادامه مطلب ...

درخشش بانویی ایرانی در پارا المپیک لندن

 

اگر چه ایران در دوره مدرن المپیک از 1900 پاریس در این مسابقه ها شرکت کرد و در المپیک 1948 نخستین مدال را توسط ˈجعفر سلماسیˈ کسب کرد و اگر چه ایران در بازی های پارالمپیک نیز همواره در جدول رده بندی در بالای جدول قرار داشته و افتخارات بسیاری را به دست آورده است ، اما این مردان بودند که همواره کاروان قهرمانی ایران را طلایی می ساختند چهارم سپتامبر 2012 - با طلای نعمتی فصل نوینی آغاز شده که برای ورزش بانوان ایران افتخاری بس بزرگ است.

زهرا نعمتی  در مسابقه نهایی کلاس w1,w2 با نتیجه 7 بر 3 الیزابتا میجنو از ایتالیا را مغلوب کرد و به مدال طلای رشته تیراندازی با کمان بازی های پارالمپیک 2012 لندن دست یافت
  

ادامه مطلب ...

چرا سهم ورزش زنان کمتر از مردان است؟

کم لطفی رسانه ها نسبت به ورزش بانوان یکی از گله مندی های همیشگی بانوان ورزشکار کشورمان است؛ سکوت خبری که گاهی برای آنها آزاردهنده است و همیشه یکی از دلایل فاصله بین ورزش مردان و زنان از دیدگاه بانوان ملی پوش برشمرده می شود.

خلایی که هر چند در طول سال های اخیر کمتر شده، اما همچنان وجود دارد و فضای رسانه ای که به بانوان ورزشکار اختصاص داده می شود، رضایت بخش نیست، در حالی که رسانه می تواند نقش پررنگی در هدایت ورزش قهرمانی بانوان به سمت پیشرفت و تعالی ایفا کند.

 عبدالحمید احمدی، رئیس انجمن ورزشی نویسان ایران درباره جای خالی ورزش بانوان در رسانه ها، دلایل استقبال کمتر مخاطبان از مطالب حوزه ورزش بانوان، می گوید:

ادامه مطلب ...

مادربزرگ ها با ورزش کمتر سرما میخورند

خانم های سالمندی که از علائم سرماخوردگی عذاب می کشید، بهتر است قدم زدن را شروع کنید. در طول سال ها دیده شده است؛ خانم های پیری که به صورت مرتب ورزش های سبکی مثل پیاده روی انجام داده اند، کمتر دچار سرماخوردگی شده اند.
انجام ورزش سبک تا متوسط مثل پیاده روی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، ۵ روز در هفته، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و از سرماخوردگی جلوگیری کند، به طوری که میزان سرماخوردگی سالمندانی که این میزان در هفته ورزش می کنند ۳ برابر کمتر از افرادی است که هیچ گونه ورزشی انجام نمی دهند. حتی دیده شده است، اثرات ورزش در سالمندان از مصرف مولتی ویتامین ها در جلوگیری از سرماخوردگی بیشتر است.  

ادامه مطلب ...

ورزش و بدنسازی زنان

شکل و فرم مختلف اندام در خانمها هر کسی که تا به حال تجربه بدنسازی داشته باشد، می تواند به شما بگوید که هیچ برنامه ای وجود ندارد که برای همه کار کند.

اکثر خانم ها دوست دارند که برخی از قسمت های بدنشان را کوچکتر کرده و به بعضی دیگر از قسمت های بدنشان حجم و شکل بدهند. با وجود تمام اطلاعات متضاد و متناقضی که پیش روی شماست، مطمئناً سردرگم هستید که تمریناتتان باید چگونه باشد تا نیازهای بدنتان از طریق آن تامین شود. یک راه حل وجود دارد. تشخیص فُرم بدنتان می تواند به شما کمک کند تا برحسب آن تمریناتتان را انتخاب کرده و نیازهای بدنتان را برآورده کنید.

شکل و فُرم بدن نتیجه مستقیم ژنتیک و همچنین شیوه زندگی شماست. اما با تغییر شیوه و سبک زندگی خود یعنی تغییر عادات غذایی و ورزشی، قدرت تغییر این وضعیت را دارید.

شکل و فُرم های اصلی بدن

به طور کل شکل اندام خانم ها به ۶ دسته تقسیم می شود. این قالب ها عبارتند از:

ادامه مطلب ...