تاثیر فعالیت ورزشی مادران بر میزان ورزش کودکان

والدین نقش اساسی در روش زندگی فرزندان جوان خود دارند. مطالعات جدید نشان داده است که در میزان فعالیت فیزیکی و ورزش مادران نقش بیشتری را ایفا می‌کنند.

تجزیه و تحلیل‌هایی که بر میزان فعالیت 500 مادر و کودک آنها انجام شد نشان داد که میزان فعالیت این افراد به همدیگر مربوط است. میزان فعالیت مادران به طور کلی کم بود. حدود 53 درصد از مادران در هفته‌ 30 دقیقه‌ فعالیت متوسط تا شدید انجام می‌دادند. دولت انگلیس اعلام کرده است که هر فرد باید حداقل 150 دقیقه‌ در هفته‌ فعالیت متوسط تا شدید انجام دهند.

این اولین مطالعاتی است که ارتباط بین فعالیت مادران و کودکان را نشان داده است. در این مطالعات مشخص شد که کودکان به طور طبیعی فعالیت کمی دارند و والدین نقش مهمی در افزایش سلامتی و فعالیت آنها دارند. فعالیت و ورزش رابطه ای مستقیم با سلامت و جلوگیری از بیماری‌ها دارند.

فاکتورهای مختلفی از جمله اشتغال، تحصیلات و حضور پدر و مادر در خانه در نظر گرفته شدند. برای بررسی میزان فعالیت والدین و کودکان از دستگاه‌هایی استفاده شد. نتیجه‌ بررسی‌ها نشان داد رابطه مستقیمی بین فعالیت فیزیکی کودکان و مادران وجود دارد. به ازای هر 10 دقیقه‌ای که مادر فعالیت متوسط تا شدید انجام می‌دهد. کودک 10 درصد فعالیت خود را بیشتر می‌کند. البته ارتباط بین فعالیت مادران و کودکان به وزن کودکان ، زمان حضور کودکان در مدرسه و غیره وابسته است. افزایش کوچک در فعالیت مادران می‌تواند بر سلامت کودکان تاثیر اساسی بگذارد.  

 

http://isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد