زنان می توانند با یوگا دردهای مزمن خود را درمان کنند

 

در یک مطالعه جدید تایید شد تمرینات یوگا تاثیر چشمگیری در کاهش علائم جسمی و روانی ناشی از دردهای مزمن در زنان مانند علائم فیبرومیالژی دارد.به گزارش  ایسنا، فیبرومیالژی که بیشتر زنان را مبتلا می‌کند با درد و خستگی مزمن همراه است. شایعترین علائم این بیماری شامل گرفتگی و سفت شدن عضلات، اختلالات خواب، مشکلات معده‌ای و روده‌ای، اضطراب و افسردگی هستند. در یک مطالعه قبلی معلوم شد که میزان هورمون کورتیزول در بدن زنان مبتلا به فیبرومیالژی از حد میانگین پایین‌تر است و این امر موجب درد، خستگی و حساسیت استرس می‌شود.

بنا برگزارش پایگاه اینترنتی برین گریدتست، دکتر کاترین کورتیس متخصص دپارتمان روانشناسی یورک و دستیارانش در این دپارتمان خاطرنشان کردند: شرکت کنندگان در این آزمایش دوبار در هفته و هر بار ۷۵ دقیقه تمرینات هاتایوگا را انجام دادند که پس از هشت هفته مقدار کورتیزول در بزاق آنها افزایش یافت.

کورتیس می‌گوید: مقدار کورتیزول در بدن حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پس از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح در بیشترین حد است و به مرور در طول روز کاهش می‌یابد تا اینکه ما آماده خوابیدن در پایان روز می‌شویم. ترشح این هورمون در زنان مبتلا به فیبرومیالژی دچار بی‌نظمی و اختلال می‌شود اما تمرینات یوگا می‌تواند این بی‌نظمی را بهبود بخشد و ترشحات هورمون مزبور را تنظیم کند.  

  

                                       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد