خانمها با ورزش پوست خود را زیبا کنند

ورزش موجب بهبود گردش خون، تعادل هورمونی، تغذیه‌ی بهتر پوست و دفع مواد زائد سمی از طریق تعریق می‌گردد. یکی از عواملی که باعث ایجاد چین و چروک پوستی می‌گردد، کاهش خونرسانی به پوست می‌باشد. پوست دارای رگهای خونی فراوانی است؛ رگهای خونی آب و مواد مغذی را به پوست می‌رسانند. پوست با جذب اکسیژن و دفع اسید کربنیک در امر تنفس مشارکت می‌کند. در اثر گذشت سن، سرعت خونرسانی به پوست و عضلات صورت کاهش می‌یابد. در نتیجه میزان اکسیژن رسانی و مواد غذایی که به پوست می‌رسند کم می‌شود. بهترین راه حل این مشکل، انجام حرکات و نرمش‌های ورزشی برای پوست می‌باشد.

این گونه تمرین و ورزشها سبب تسریع جریان خون و جذب اکسیژن بیشتری می‌شود. بعد از ورزش، پوست و سایر اعضای بدن دگرگون می‌شود و احساس نشاط خواهید کرد، این فرآیند نتیجه افزایش جریان خون و جذب اکسیژن بالاست. وقتی قسمتی از بدن را ماساژ می‌دهید، جریان خون آن قسمت افزایش می‌یابد و سبب رساندن اکسیژن و دیگر مواد غذایی به سلولهای آن قسمت و ترمیم پوست می‌شود.

همراه با انجام ورزشهای بخصوص، تنفس عمیق نیز اهمیت زیادی دارد و خون را در سراسر بدن به جریان می‌اندازد و اکسیژن رسانی به خوبی صورت می‌گیرد. پس سعی کنید در هنگام انجام ورزشهای صورت و یا در هر وضعیت دیگری گاهی تنفس عمیق را انجام دهید. ورزش‌های صورت بیش از آنچه که فکر می‌کنید، بر پوستتان تاثیرگذار خواهد بود و زمانی که واقعاً این موضوع برایتان روشن می‌شود که ورزش را جزء برنامه روزانه‌ی زندگی خود قرار دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهری یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://kamanevarzesh.blogfa.com

سلام خوب پوست ما زیبا هستش منظورت زیباتر از اینه باشه حتما ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد