تغذیه در ژیمناستیک

خصوصیات ورزش  

این ورزش از 6 جزء مجزا تشکیل شده است : 

 -آکروبات های ورزشی 2- ژیمناستیک ریتمیک3 -ورزش موازی 4 -ورزش های ترامپولین(توری که درآکروبات از ان استفاده می شود)5و6- برنامه های ژیمناستیک هنرمندانه زنانه و مردانه.
ژیمناستیک کاران حرفه ای به طور متوسط بیش از30 -20 ساعت تمرین میکنند.به طوریکه جلسات تمرین که هر روز صبح و بعدازظهر تشکیل می شود هر کدام حدود 3.2 ساعت به طول می انجامد.
در طول جلسات تمرین ورزشکاران تمرینات تکراری خود را به دفعات انجام می دهند تا مهارت جدیدی را بیاموزند.ورزشکاران از این طریق انعطاف پذیری و قدرت خود را افزایش می دهند و به طراحی حرکات جدید می پردازند.
خصوصیات بدنی
مهارت ژیمناستیک کاران بخصوص زنان در طی 30 گذشته بسیار تغییر کرده است.با توجه به اینکه سختی مهارت ها از دهه 1950و1960 بسیار افزایش پیدا کرده است نیازهای بدنی و حرکات آکروبات در آن پیشرفت زیادی داشته است. امروزه زنان ژیمناستیک کار لاغر اندام و کوچک جثه اند. 

ادامه مطلب ...

آیا انگیزه زنان و مردان در ورزش با هم فرق دارد ؟

پژوهشی که به روی یازده هزار دانش آموز دبیرستانی و 60 هزار بزرگسال در امریکا انجام شده نشان می دهد که زنان و مردان چه تصوراتی از بدن خود دارند ؟
در بزرگسالان، 48 درصد از زنان و 26 درصد از مردان گفتند که اضافه وزن دارند، در حالی که 38 درصد از زنان و 24 درصد از مردان در بررسی سعی در کاهش وزن داشتند.
مردانی که با توجه به BMI ( شاخص توده بدنی ) اضافه وزن داشتند، بیشتر می خواستند که وزن خود را نرمال بدانند و این در حالی بود که زنان با BMI نرمال تمایل داشتند خود را دارای اضافه وزن بدانند.
در بین دانش آموزان دبیرستانی 44 درصد از دختران و 15 درصد از پسران سعی در کاهش وزن داشتند. دختران 4 برابر بیش از پسران برای کاهش وزن میزان دریافت کالری شان را محدود کرده بودند و این رقم در مورد مردان 41 درصد بود. هم زنان و هم مردان به خاطر ملاحظات سلامتی و میزان پذیرش در اجتماع از وزن شان ناراضی بودند تا به خاطر ظاهر اندام شان. با وجودی که چربی اضافه بدن علت اول نارضایتی زنان و مردان از وزن شان بود بیش از 60 درصد مردان و تنها 10 درصد زنان گفتند که به خاطر عضلانی نبودن بدن شان نگرانند.

ادامه مطلب ...