الگوهای تمرینی برای کاهش آسیب زانو در زنان ورزشکار

پزشکان معتقدند که آسیب دیدگی‌ زانو در زنان ورزشکار بیشتر از مردان است و این مشکل به الگوی راه رفتن و پریدن آنها بر می‌گردد. راه‌هایی برای جلوگیری از این نوع آسیب دیدگی‌ وجود دارد.

دکتر کارن کولستاد، جراح ارتوپد از بیمارستان موتسون می‌گوید: زنان معمولا دچار آسیب دیدگی‌ زانو به خصوص رباط ACL می‌شوند. این اتفاق 6 تا 9 بار بیشتر در زنان می‌افتد. معمولا رباط صلیبی (ACL) زنان هنگامی که ناگهان می‌ایستند یا بعد از پرش بر روی زمین فرود می‌آیند پاره می‌شود. این نوع آسیب دیدگی‌ بدون برخورد اتفاق می‌افتد.

تحقیقات نشان داده‌اند هر چقدر زنان بیشتر از نظر فیزیکی رشد می‌کنند و قد و ماهیچه‌هایشان تغییر می‌کنند، کمتر کنترل مفاصل زانوی خود را دارند. به همین دلیل است که آنها گرایش دارند تا مسیر حرکت را تغییر دهند و یا با زانوهای صاف فرود بیایند. این کار باعث می‌شود رباط‌ها و غضروف‌های آنها پاره شوند. یکی از راه‌ها برای مقابله با این مشکل قوی کردن عضلات کمر، شکم و لگن است. همچنین می‌توان از تکنیک‌های برای پریدن نیز استفاده کرد.

کولستاد می‌گوید: اگر عضلات میانی بدنتان قوی نیستند، حرکات پی در پی مانند پرش و تغییر دادن مسیر تاثیر منفی بر زانوی شما می‌گذارد و باعث آسیب دیدگی‌ شدید می‌شود. تمریناتی مانند شنا، دراز و نشست، وزنه زدن سبک می‌توانند عضلات را به خصوص در سنین 12 تا 16 سال قوی کنند.

همچنین بهتر است که برنامه پرش انجام دهید تا یاد بگیرید که چطور به درستی خیز بر دارید و با زانوی خم فرود بیاید. چندین راه برای این کار وجود دارد.

- روی یک سطح صاف بالا و پایین بپرید.

- بر روی یک سطح شیب دار به سمت جلو و عقب جهش کنید

- در حالی که صاف ایستاده‌اید بپرید و با زانوی خم فرود بیایید.

- طناب بزنید.

بعضی از ورزشکاران ممکن است بعد از تمرین و بازی در زانو احساس سوزش کنند. این سوزش ممکن است بر اثر التهاب تاندون باشد که معمولا در سنین 10 تا 15 سال ایجاد می‌شود .

کولستاد می‌گوید: حرکات کششی قبل ، بعد و در حین ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا از آسیب دیدگی‌های زانو جلوگیری کنید. این مشکلات باید جدی گرفته شوند زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی‌های جدی‌تر شوند. به همین دلیل باید عضلات میانی بدن را قوی کرد و تمرین پرش با زانوی خم انجام داد. وقت گذاشتن برای تمرین باعث می‌شود احتمال آسیب دیدگی‌ زانو در سراسر فصل کمتر شود.   

منبع : ایسنا

نظرات 2 + ارسال نظر
-masoud یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:58 ب.ظ http://www.masoud-hajeb.ir/

سلام دوست خوبم سایت خوبی داری من به سایتت سر زدم تو هم به سایت من سر بزن

جکی چان یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ب.ظ http://www.jakichan.mihanblog.com

فروش آرشیو کامل فیلم های جکی چان در :

www.jakichan.mihanblog.com

بهترین فیلم های کمدی-رزمی در دنیا

دوبله به فارسی

هر DVD فقط 2000 تومان

آرشیو کامل 15 عدد DVD فقط 22000 تومان

------------------------------------------------

فروش اسپمر کاملا اتوماتیک نیوکامنت

ارسال کامنت اتوماتیک با سرعت بالا

برای وبلاگ های : بلاگفا - بلاگ‏اسکای - لوکس بلاگ
حامی بلاگ - لیموبلاگ - بلاگ سازان - ابربلاگ

4 بلاگ دیگر به زودی افزوده خواهد شد

ارسال کامنت آزمایشی رایگان

در : www.newcom1.tk

شماره تماس : 09372201600

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد