زنان موتور سوار

اولین زنان موتورسوار "خواهران وان بور"

 


سال 1916، آمریکا در بحبوحه جنگ جهانی اول بود که «آگوستین وان‌بورن» 24 ساله و «آدلین»22ساله، خواهر او بزرگترین تصمیم زندگی خود را گرفتند.

تا آن زمان هیچ زنی موتورسواری را تجربه نکرده بود اما این دو خواهر جوان تصمیم گرفتند سوار موتور شوند و ثابت کنند که زن‌ها هم استعداد موتورسواری را دارند. آنها امیدوار بودند با این کار بتوانند قانون منع موتورسواری زن‌ها را در آمریکا لغو کنند.

آدلین و آگوستین برنامه‌ای برای موتورسواری خود ترتیب داده بودند. آنها لباس مخصوص که شبیه اونیفورم‌های نظامی بود را به تن کردند و این در حالی بود که چنین اقدامی از سوی زنان کاملا غیر قانونی بود.

آنها چهارم جولای موتورسواری خود را از خلیج شیپشید در بروکلین نیویورک آغاز کردند و با طی مسیر هزار و 670 کیلوکتری در هشتم سپتامبر به لس‌انجلس رسیدند.

سریع‌ترین زن موتور سوار «لسلی پورتر فیلد»

 



«لسلی پورتر فیلد» سال 2008 یک رکورد جهانی به دست آورد که در کتاب‌های رکورد گینس به ثبت رسید. او سوار بر موتور خود با سرعت 373 کیلومتر در ساعت موتورسواری کرد و توانست عنوان سریع‌ترین زن موتورسوار جهان را به خود اختصاص دهد.

لسلس 32 ساله تقریبا نیمی از عمر خود را سوار موتور بوده، او از سن شانزده سالگی وارد دنیای موتورسواری شد و پس از آن توانست با تمرینات فراوان به آرزوی خود برسد و سریع‌ترین زن موتورسوار جهان شود.

_موتورسوار ناشنوا «اشلی فیوک»

 



سال 2009«اشلی فیوک» دختر موتورسوار توانست عنوان قهرمانی مسابقات موتوکراس حرفه‌ای زنان را به خود اختصاص دهد.

او یک موتورسوار ناشنواست و برای همین وقتی به مقام قهرمانی رسید با زبان اشاره به خبرنگاران گفت:« سال آینده هم برمی‌گردم و همه تلاشم را می‌کنم تا برای رقابت‌های موتورسواری حرفه‌‌ای مردان تایید صلاحیت شوم».

اشلی فیوک هفت ساله بود که با دنیای موتورسواری آشنا شد. او در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه ناشنواست چطور متوجه می‌شود که چه زمانی باید دنده موتور را عوض کند می‌گوید: « وقتی گاز می‌دهم و موتور اوج می‌گیرد، لرزش‌های موتور بیشتر می‌شود و آن وقت است که من متوجه می‌شوم باید دنده عوض کنم».

به گفته این دختر جوان، ناشنوایی نه تنها برای او ناراحت کننده نیست که گاهی به او کمک هم می‌کند چرا که طی زمان مسابقه به دلیل اینکه نمی‌شنود متوجه نمی‌شود که دیگر رقیب‌ها به او نزدیک شده‌اند و برای همین تا خط پایان، آرامش خود را حفظ می‌کند.

او سال 2004 در رقابت‌های موتورسواری آماتوری زنان قهرمان شد و سال 2008 نیز از شش دوره مسابقات حرفه‌ای به چهار عنوان قهرمانی دست یافت.

موتورسوار تاریخ ساز: «النا مایرز»

 



«النا مایرز» در سال 1993 در کالیفرنیا متولد شد. او 17 سال بیشتر نداشت  که در دنیای موتورسواران حرفه‌ای تاریخ ساز شد.

این زن موتورسوار توانست در مسابقات سرعت جاده‌ای انجمن موتورسواری آمریکا، مقام اول را به دست آورد و به این ترتیب تبدیل به اولین زنی شد که به چنین مقامی آن هم در سن بسیار پایین دست یافته است.

او همچنین اولین زنی است که در مسابقات حرفه‌ای سرعت بین‌المللی « دیتون» در مارس 2012 برنده شد.

در سال 2007 مایرز با وجود اینکه 13 سال داشت قراردادی با کارخانه موتورسازی کاوازاکی بست و این در حالی بود که وی سه سال بعد می‌توانست گواهینامه رانندگی بگیرد. 

منبع :مرکز رسانه ای ورزش ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد