مادربزرگ ها با ورزش کمتر سرما میخورند

خانم های سالمندی که از علائم سرماخوردگی عذاب می کشید، بهتر است قدم زدن را شروع کنید. در طول سال ها دیده شده است؛ خانم های پیری که به صورت مرتب ورزش های سبکی مثل پیاده روی انجام داده اند، کمتر دچار سرماخوردگی شده اند.
انجام ورزش سبک تا متوسط مثل پیاده روی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، ۵ روز در هفته، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و از سرماخوردگی جلوگیری کند، به طوری که میزان سرماخوردگی سالمندانی که این میزان در هفته ورزش می کنند ۳ برابر کمتر از افرادی است که هیچ گونه ورزشی انجام نمی دهند. حتی دیده شده است، اثرات ورزش در سالمندان از مصرف مولتی ویتامین ها در جلوگیری از سرماخوردگی بیشتر است.  

انجام حرکات ورزشی سبک تا متوسط به دو دلیل باعث کاهش سرماخوردگی می شود؛ یکی اینکه سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهد و دیگر اینکه باعث افزایش ترشح مواد ایمنی از غدد بزاقی می شود که از ورود عوامل عفونی به دستگاه تنفس فوقانی جلوگیری می کند. 
 

بهترین فعالیت ورزشی برای رسیدن به این منظور، پیاده روی به صورت تند است. این ورزش حتی بیشتر از ورزش های کششی در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است. لازم است یادآوری کنیم که ورزش های سنگین و خسته کننده نه تنها باعث کاهش عفونت های تنفسی و سرماخوردگی نمی شود بلکه افزایش ابتلا به این بیماری ها را در پی دارد، زیرا در اثر ورزش های سنگین، سیستم ایمنی دچار ضعف می شود.
پس یادتان نرود که ورزش باید سبک تا متوسط باشد و به صورت مرتب حداقل ۵ روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود. انجام این میزان ورزش علاوه بر جلوگیری از سرماخوردگی، به سلامت سیستم قلبی و عروقی و حفظ تناسب اندام هم کمک می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهشت دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:50 ب.ظ http://behesht087.persianblog.ir/

سلام
مامان بزرگ من که اصلا حرف گوش نمیده

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد