غیبت زنان سعودی در المپیک لندن

زنان عربستانی که به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز سعودی‌ها از بسیاری از حقوق خود محروم هستند، از شرکت در مسابقات المپیک لندن نیز محروم شدند. 

در حالی که ورزشکاران زن و مرد از سراسر جهان برای حضور در المپیک لندن که بزرگترین اتفاق ورزشی جهان محسوب می شود‌ آماده می شوند، عربستان سعودی تنها کشوری است که تنها ورزشکاران مرد را به المپیک می فرستد. 

عربستان سعودی طبق سنت دیرینه اجازه حضور هیچ نماینده ورزشکار زنی برای المپیک لندن را نداده و این در حالی است که طی یک سال گذشته اعتراضات و انتقادات زیادی نسبت به تبعیض حکومت سعودی علیه زنان صورت گرفته است.

برخی سازمان های حقوقی بین المللی نیز به این اعمال تبعیض علیه زنان در عربستان اعتراض کرده اند.

طبق گزارش هایی که از این سازمان ها منتشر شده است، زنان سعودی هیچ امکانات ورزشی در داخل کشورشان ندارند و همه امکانات تولید شده برای استفاده مردان است.

اعتراضات به سیاست های تبعیض آمیز سعودی ها به قدری زیاد بوده است که سازمان حقوقی هیومن رایتس ووچ از کمیته بین المللی المپیک خواسته است در صورت منع زنان سعودی از شرکت در مسابقات ورزشی، این کشور را از شرکت در مسابقات المپیک محروم کند.

به عقیده برخی کارشناسان حقوقی این سیاست سعودی ها زیرپا گذاشتن آشکار میثاق بین المللی المپیک است.

پیش از این نیز آفریقای جنوبی به دلیل وجود تبعیض های نژادی و افغانستان به دلیل اعمال تبعیض علیه زنان از حضور در المپیک منع شده اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهرناز پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

این عربهای سوسمار خور کی آدم بودن که الان باشن

هدیه یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ق.ظ

راست میگی مهرناز جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد