آیا انگیزه زنان و مردان در ورزش با هم فرق دارد ؟

پژوهشی که به روی یازده هزار دانش آموز دبیرستانی و 60 هزار بزرگسال در امریکا انجام شده نشان می دهد که زنان و مردان چه تصوراتی از بدن خود دارند ؟
در بزرگسالان، 48 درصد از زنان و 26 درصد از مردان گفتند که اضافه وزن دارند، در حالی که 38 درصد از زنان و 24 درصد از مردان در بررسی سعی در کاهش وزن داشتند.
مردانی که با توجه به BMI ( شاخص توده بدنی ) اضافه وزن داشتند، بیشتر می خواستند که وزن خود را نرمال بدانند و این در حالی بود که زنان با BMI نرمال تمایل داشتند خود را دارای اضافه وزن بدانند.
در بین دانش آموزان دبیرستانی 44 درصد از دختران و 15 درصد از پسران سعی در کاهش وزن داشتند. دختران 4 برابر بیش از پسران برای کاهش وزن میزان دریافت کالری شان را محدود کرده بودند و این رقم در مورد مردان 41 درصد بود. هم زنان و هم مردان به خاطر ملاحظات سلامتی و میزان پذیرش در اجتماع از وزن شان ناراضی بودند تا به خاطر ظاهر اندام شان. با وجودی که چربی اضافه بدن علت اول نارضایتی زنان و مردان از وزن شان بود بیش از 60 درصد مردان و تنها 10 درصد زنان گفتند که به خاطر عضلانی نبودن بدن شان نگرانند.

در بین کسانی که با توجه به BMI کمبود وزن داشتند، 83 درصد از زنان گفتند که از وزن شان راضی هستند و این رقم درباره مردان 77 درصد بود. مردان به طور واضح بیش از زنان گفتند که ورزش مرتب باعث شده حس خوبی نسبت به بدن شان داشته باشند و این در حالی بود که زنان گفتند وزن آنها برخلق و خوی شان اثر می گذارد. مجلاتی که زنان مطالعه می کردند، 10 برابر بیش از مجلاتی بود که مردان درباره کاهش وزن و رژیم های غذایی مطالعه می کردند و جالب این که مجلات مورد مطالعه مردان بیشتر درباره بدن سازی، تناسب اندام، عضله سازی و مکمل های ساخت عضله بود. مردان و زنان مشکلاتی مشابه درباره خوردن احساسی داشتند، ولی، مردان زمانی که می خواستند با خوردن آرامش پیدا کنند، بیشتر غذاهای پروتئینی می خورده و زنان بیشتر به غذاهای حاوی کربوهیدرات ها مانند شیرینی ها تمایل داشتند. با وجود تفاوت های بین دو جنس هر دوی زنان و مردان به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می دادند. 
 

منبع:نشریه دنیای زنان، شماره 51.

نظرات 3 + ارسال نظر
ناشناس یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام
خب معلومه که فرق داره

کمان ورزش پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ http://k\

سلام من میدونم نه هیچ فرقی نداره
هر دو برای رو کم کنی اون یکی اومدن

پریسا دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ق.ظ http://www.padzahri.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد