ایروبیک موی تای

 ایروبیک موی تای تلفیقی است از تکنیکهای رزمی و مهارتی رشته موی تای آمیخته با گروه های ایروبیک همراه با موسیقی ، این روش منحصر بفرد بعنوان یک تمرین هوازی در جهت تقویت دستگاه تنفسی و قلبی و همچنین هماهنگی عصب با عضله در یک جلسه تمرین مطرح است .
از جمله تأثیرات عالی ایروبیک موی تای می توان به آثار روح بخش این تمرینات بر روی ورزشکاران اشاره نمود . افزایش مهارت تکنیکی، تناسب اندام از دیگر آثار این روش می باشد .از نقطه نظر رقابتی ایروبیک موی تای با طراحی فرم های رزمی می تواند  مسابقات تخصصی و نمایشی را بصورت استانی ، کشوری و بین المللی برگزار نماید .

 

ایروبیک موی تای همگانی : 

دربخش همگانی استراتژی کمیته ایروبیک موی تای معرفی و آموزش تکنیکهای پایه این رشته به کلیه آحاد جامعه است . در بخش همگانی از طریق فعالیتهای ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی در باشگاهها و بوستانهای سطح کشور می توان در جهت همگانی شدن رشته موی تای گامهای اساسی را برداشت .
در طراحی بخش همگانی با استفاده از موسیقی با تمپو پائین و حرکات پایه و آسان موی تای و ایروبیک در جذب و آموزش عمومی پیش رفت و سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران را افزایش دهیم . 


 

ایروبیک موی تای مهارتی :
همانگونه که از اسم آن برمی آید در بخش مهارتی طراحی تمرینات و اجرای فرمها و مارشالها با ترکیبات فنی و پیچیده می باشد . تمپو موسیقی بالاتر و کامبی نیشن ها بیشتر است و در تایمهای 2 دقیقه قابل اجراست .در بخش رقابتی تیمها موظف به اجرای مارشالها برای کسب امتیاز هستند در تمرینات هوازی یک جلسه ای سطح کلاس آموزشی پشرفته می باشد .  

                                       
ایروبیک موی تای حرفه ای :
در قسمت ایروبیک موی تای حرفه ای تمرکز روی تکنیکهای پیشرفته دست و پا ، تکنیکهای قدرتی ، پرشها ، حرکات آکروباتیک و ... متمرکز می باشد. در این بخش هر تیم می تواند با خلاقیت فرم را طراحی ، موسیقی و کروگرافی خاص خود را در بخش رقابتی ارائه دهد  . 


نظرات 1 + ارسال نظر
یک ورزشکار رزمی دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ق.ظ

در کدام رشته فعالیت می¬کنیم؟
با کدام فدراسیون ورزشی در ارتباطیم؟
گرایش سبکی که کار می¬کنیم بیشتر به کدام سمت است؟
آیا تا به حال از خودمان این سوالها را پرسیده¬ایم؟!
می¬دانم خیلی از سبکهای رزمی شبیه به هم هستند اما منظورم آن دسته از افرادی است که خودشان را به هزار ارگان و فدراسیون وصل می¬کنند! تازه اگر فقط به عنوان یک مربی معمولی رزمی باشید و به دنبال القاب و عناوین نباشید هیچ ایرادی به شما وارد نیست که چرا با چند سبک و تشکیلات رزمی فعالیت دارید، اما کسانی که می¬خواهند خودشان چند تشکیلات رزمی و چند جایگاه اجرایی را به هر عنوانی از آن خود کنند و به نام خود ثبت کنند، آنها چه توجیهی برای کارشان دارند؟!
به نظرتان چقدر منطقی و درست است که بطور مثال یک فردی هم در فدراسیون کاراته رییس یک سبک باشد و هم در فدراسیون ورزشهای رزمی؟!
متاسفانه وضعیت نظم و مدیریت ورزشی در کشور ما به قدری اسفناک است که دیدن اینگونه موارد زیاد هم جای تعجب ندارد. حال اگر ببینیم که به همان فرد که در دو فدراسیون حضور دارد ، در فدراسیون آمادگی جسمانی هم یک تشکیلات رزمی بسپارند چه؟!
بگذارید درصد تعجب را بالاتر ببریم :
به همان فرد در انجمن موی تای کشور هم یک بخش مدیریتی سپرده می شود !!
بله دوستان عزیز .. ایروبیک کاراته! کیوکوشین ایران! بادی کامبت! ایروبیک موی تای!!!
باورتان می شود که بی مبالاتی وزارت ورزش در کار نظارت و بازرسی به این حد رسیده باشد؟
فکر می¬کنید در کشورمان متخصص و استاد واقعی رزمی کم داریم که چندین سبک را به یک فرد می¬سپاریم ؟
انحصار طلبی و باند بازی تا کجا می¬خواهد پیش برود؟
از این درمانده¬ایم که خود آقای رییس سبک! تا کجا می¬خواهند پیش بروند و اگر هدفشان خدمت به ورزش کشور است آیا در یک سبک رزمی و یک فدراسیون این کار شدنی نیست؟
معیارهای کمیته¬های کارشناسی و فنی فدراسونها و وزارت ورزش برای رسمی شدن یک روش رزمی تحت نظارت آنها چیست؟ تعدد باشگاه¬های تحت پوشش آن فرد؟!! تعدد هنرجوها؟!!
پارتی؟!! پول؟!! ....!!
یه مسأله جالبتر: می¬دانستید وقتی که به فدراسیونهای کاراته و ورزشهای رزمی مراجعه می¬کنید تا اساسنامه یک سبک جدید رزمی را برای کارشناسی و گرفتن مجوز فعالیت تحت نظر آن فدراسیون ارائه کنید، اولین سؤال رزمی که از شما می¬پرسند چیست؟!!
" در چند استان کشور نماینده دارید و چند نفر عضو فعال دارید" !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد