زنان در فوتبال از مردان قوی ترند

پژوهشگران دانشگاه مونشن گلادباخ در آلمان چندین مسابقه فوتبال مردان و زنان را تحلیل و بررسی کرده اند و با ذکر تفاوت بازی آنها نتیجه گرفته اند که زنان در مسابقه فوتبال به مراتب از مردان قوی تر هستند. 

گزارش دویچه وله، در بازی‌های فوتبال می‌ توان به وضوح مشاهده کرد که زنان قوی‌ تر از مردان برخورد می‌کنند. پس از خطایی که روی بازیکنان رخ می‌دهد، فوتبالیست‌های زن بسیار سریع‌تر بلند می‌ شوند و کمتر از مردان تظاهر به درد می‌ کنند.

این در حالی است که مردان با کوچکترین تماس با بازیکنان تیم مقابل به زمین می‌افتند، حتی با وجود اینکه چند لحظه پیش با تمام سرعت در حال دویدن بوده‌اند. آنها ظاهرا از درد به خود می‌غلتند و با صورتی دردکشیده با دست خود درخواست کمک پزشکی می‌کنند.

در حال حاضر چنین صحنه‌هایی بخش ثابتی از بازی‌های فوتبال حرفه‌ای هستند، البته تنها در بخش فوتبال حرفه‌ای مردان.

پژوهشگران دانشگاه مونشن‌ گلادباخ آلمان شمار زیادی از بازی‌های فوتبال مردان و زنان را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتیجه این بررسی کاملا واضح بود: زنان در زمین فوتبال کمتر از مردان از توانایی‌های هنرپیشگی خود استفاده می‌کنند.

** بررسی برخورد زنان و مردان در زمین فوتبال

زنان در زمین فوتبال کمتر از مردان از توانایی‌های هنرپیشگی خود استفاده می‌کنند.

کارشناسان ورزشی به سرپرستی مارتین لامس 56 مسابقه فوتبال را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این میان ۱۶ مسابقه دربردارنده بازی تیم فوتبال مردان باشگاه بایر مونیخ و در ۸ مسابقه تیم زنان باشگاه توربین پتسدام شرکت داشت.

در این پژوهش زمان، مکان و مدت هر بار وقفه در بازی‌ها بررسی شد. نکته تعجب‌آور این بود که در این بازی‌ها مدت زمان زیادی توپ به جای حرکت کردن متوقف می‌ماند.

به طور میانگین تنها ۶۲ درصد از کل زمان مسابقه بازی در جریان است، باقی وقت، صرف وقفه‌های بی‌شماری می‌شود که هنگام بازی معمولا به دلیل انجام خطا و صدمه دیدن بازیکنان پیش می‌آید. البته در مورد اینکه این زمین خوردن‌ها و ابراز دردها تا چه حد واقعیت دارد نمی‌توان صددرصد مطمئن بود.

با وجود اینکه در مسابقات فوتبال زنان تعداد وقفه‌ها زیاد بود، اما بازیکنان زن همواره سریع‌ تر از مردان به این وقفه‌ها پایان می‌دادند.

به طور میانگین در فوتبال زنان در هر بازی، توپ ۱۴۰ بار متوقف می‌شود و در بازی‌های مردان ۱۱۰ بار، اما مردان در ادامه دادن بازی عجله نمی کنند و به خود به اندازه کافی وقت استراحت می‌دهند. به طور مثال خوشحالی پس از به ثمر رسیدن هر گل برای فوتبالیست‌های مرد معمولا یک دقیقه طول می‌ کشد، در صورتی که زنان تنها به نیمی از این وقت برای ابراز خوشخالی خود احتیاج دارند.

**آمادگی بیشتر مردان برای تظاهر به درد

هنگام تعویض بازیکنان نیز مردان آهسته‌تر عمل می‌کنند. هر بار تعویض، ۴۵ ثانیه وقت می‌برد. اما زنان دوباره در این مورد نیز سریع‌تر از مردان واکنش نشان می‌دهند.

پژوهش‌گران بیشترین تفاوت را هنگام بروز آسیب به یکی از بازیکنان مشاهده کرده‌اند. کافی است فوتبالیست مردی زمین بخورد، در این صورت او به طور میانگین حدود ۳۰ ثانیه روی زمین باقی می‌ماند. اما زنان زودتر بلند می‌شوند و به بازی ادامه می‌دهند.

لامس در این مورد می‌گوید: «این تفاوت‌ها را می‌توان اینگونه توضیح داد که مردان به طور ذهنی بیشتر از زنان آمادگی تظاهر و صحنه‌سازی دارند».

ظاهرا برای زنان تمرکز روی بازی پراهمیت‌ترین نکته است. لامس معتقد است که دلیل قوی‌تری بودن ویژگی تظاهر به درد میان مردان می‌تواند این باشد که مسابقات فوتبال مردان همواره تماشاچیان بیشتری دارد و از جانب رسانه‌ها به طور گسترده‌تری پوشش داده می‌شود.  

 

Sports@irna.ir
  

نظرات 2 + ارسال نظر
مهری سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ب.ظ http://kamanevarzesh.blogfa.com

معلومه که زنها قویترند ما میدونستیم حالا مطمئن شدیم با مدرک و دلیل یکی بیاد با استاد ثابت کنه

امیر جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:50 ق.ظ

زن ها در برابر مردها در فوتبال صفرند . علت افتادن مردها خطاهای وحشتناکی است که فقط در فوتبال مردان دیده میشود. مثلا اگه یکی از خطاهای په په روی فوتبالیست زن انجام بشه مادام العمر مصدومیت خواهد داشتد. در ضمن هروقت خواستین فوتبال مردان رو با زنان مقایسه کنین یاد برد ۷-۰ تیم نوجوانان
زیر ۱۶ سال استقلال مقابل بانوان این تیم بیفتین . یا برد ۱۲-۱ مردان سانتوز مقابل زنان بوکاجونیورز. کدوم زن در تاریخ فوتبال ۱٪ کارهای پله ، مارادونا ، مسی ، کریس رونالدو یا زیدان رو میتونه انجام بده . خدایی مقایسه مسخره ایس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد